maandag 24 maart 2008

Twitter

Twitter is zo'n ding waar ik het bestaan van kende en al heel lang op mijn interessant-en-nog-eens-uitzoeken lijstje had staan. Een paar dagen geleden heb ik het maar eens verschoven naar bovenaan mijn lijstje en ben de twitter-wereld ingedoken. En: ik vind het LEUK!

Je kent ze wel, van die momenten dat je met iets bezig bent of iets ziet waarvan je denkt 'dit is leuk, raar, bijzonder, mooi, magisch, fantastisch', via twitter kan je deze momenten delen met de rest van de wereld (of in ieder geval dan toch met de mensen om je heen die twitter ook al ontdekt hebben :-)).
Het werkt ook heel goed om "in the spur of the moment" anderen op de hoogte te stellen van iets leuks dat gaat gebeuren zodat zij ook de kans krijgen hierbij te zijn of mee te doen. Je besluit bijvoorbeeld ineens om de kroeg in te duiken of om naar een geweldige band te gaan kijken, even twitteren en iedereen die dit leuk vindt kan zich aansluiten.

Zoals ze het zelf beschrijven op hun website ' twitter can become highly addictive', I can see why... :-)

Mocht je nog niet twitteren: ik zou zeggen proef er vooral eens aan en kijk of je het net zo leuk vindt.

Onderstaand filmpje is een leuke inleiding...

Geen opmerkingen: